2014 20 all Η Πράξη «ΚΕΝΤΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΚΠΕ) – ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» υλοποιείται μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ» με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Μες στα στενά σοκάκια της Αρναίας

Κατεβάστε το πρόγραμμα της επίσκεψης εδώ: ( Μονοήμερο, Διήμερο, Τριήμερο, Τετραήμερο )

Η Αρναία, κεφαλοχώρι της Βόρειας Χαλκιδικής,  στους πρόποδες του πυκνόφυτου ορεινού όγκου του Χολομώντα, απέχει 75 χμ. από τη Θεσσαλονίκη.

 

Ο χαρακτηρισμός της ως « ιστορικός τόπος » από το Υπουργείο Πολιτισμού αιτιολογείται απόλυτα από την ύπαρξη αξιόλογου πολεοδομικού ιστού με κέντρο την πλατεία και διατηρητέων μνημείων σημαντικής αρχιτεκτονικής που την αναδεικνύουν ως έναν από τους αξιόλογους παραδοσιακούς οικισμούς της χώρας μας.

Πυκνοδομημένος οικισμός, με καλντερίμια και πλακόστρωτα, αποκατεστημένα σπίτια και παραδοσιακούς ξενώνες, μαζί με τη σπάνια φυσική και αισθητική ομορφιά αποτελεί ελκυστική πρόταση ποιότητας και γαλήνης για τον επισκέπτη.

 

Με το πρόγραμμα «Μες στα στενά σοκάκια της Αρναίας» γίνεται η αναζήτηση της αρχιτεκτονικής, της παράδοσης και του πολιτισμού της.
 

 

Στόχοι

Οι επιδιωκόμενοι στόχοι του προγράμματος είναι :

  • να ενημερωθούν οι μαθητές για τη ιστορία του τόπου 
  • να γνωρίσουν την αρχιτεκτονική του τοπίου και τα χαρακτηριστικά των κτισμάτων
  • να συγκρίνουν μέσα από αρχειακό υλικό τη χρήση των κτιρίων διαχρονικά
  • να πληροφορηθούν για τα επαγγέλματα του χτες και του σήμερα
  • να έρθουν σε επαφή με τα ήθη, έθιμα και την πολιτιστική ταυτότητα του τόπου
  • να βιώσουν την καθημερινή ζωή των κατοίκων ερχόμενοι σε άμεση επαφή μαζί τους
  • να εντοπίσουν περιβαλλοντικά προβλήματα του οικισμού και να προτείνουν λύσεις που προστατεύουν το περιβάλλον

 

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει:

  • εννοιολογική προσέγγιση της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής.
  • χωρισμός των μαθητών σε ομάδες εργασίας.
  • περιβαλλοντικό μονοπάτι με παιχνίδι αριθμοκαρτών και εικονοκαρτών - μελέτη της αρχιτεκτονικής, της ιστορίας, της παράδοσης,  των παλαιών επαγγελμάτων, της υφαντικής, της  μελισσοκομίας, των οικονομικών δραστηριοτήτων.
  • γνωριμία με την κοινωνία της περιοχής ( ήθη, έθιμα, παραδόσεις ).
  • επίσκεψη στο λαογραφικό μουσείο,
  • επίσκεψη, μελέτη και σύγκριση γειτονικών παραδοσιακών οικισμών (πολυήμερα προγράμματα)
  • αξιολόγηση και ταξινόμηση των στοιχείων και πληροφοριών (πολυήμερα προγράμματα
  • εικαστική έκφραση, παρουσίαση εργασιών ομάδων,αξιολόγηση του προγράμματος (πολυήμερα προγράμματα)

Επιμέλεια Υλικού:
Μπίνιου Ευαγγελία

Επιμέλεια Μετάφρασης:
Μωυσίδης Γιάννης
M.A. in Translation
University of Surrey,UK