2014 20 all Η Πράξη «ΚΕΝΤΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΚΠΕ) – ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» υλοποιείται μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ» με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Εκπαιδευτικές επισκέψεις

Εκπαιδευτικές επισκέψεις εκπαιδευτικών με τους μαθητές τους
κατά το σχολικό έτος 2015-2016

Στον προγραμματισμό για το σχολικό έτος 2015-2016 έχουν ενταχθεί:

Για τους νομούς εμβέλειας του ΚΠΕ 30 μονοήμερες και 6 πολυήμερες (διήμερες) επισκέψεις σχολείων.

Αριθμός σχολείων Α/θμιας

 

Νομοί Εμβέλειας

Μονοήμερα Προγράμματα

Πολυήμερα Προγράμματα

(Διήμερα)

Χαλκιδικής

2

 

Ανατολικής Θεσσαλονίκης

4

 

Δυτικής Θεσσαλονίκης

3

1

Σερρών

1

 

Δράμας

 

1

Καβάλας

1

 

Ξάνθης

 

1

Ροδόπης

   

Πιερίας

1

 

Ημαθίας

1

 

Πέλλας

1

 

Κιλκίς

1

 
     

ΣΥΝΟΛΟ

15

3

 

Αριθμός σχολείων Β/θμιας

     

Νομοί Εμβέλειας

Μονοήμερα Προγράμματα

Πολυήμερα Προγράμματα

(Διήμερα)

Χαλκιδικής

2

 

Ανατολικής Θεσσαλονίκης

4

 

Δυτικής Θεσσαλονίκης

3

1

Σερρών

1

 

Δράμας

 

1

Καβάλας

1

 

Ξάνθης

 

1

Ροδόπης

   

Πιερίας

1

 

Ημαθίας

1

 

Πέλλας

1

 

Κιλκίς

1

 
     

ΣΥΝΟΛΟ

15

3

 

Από τους νομούς εκτός εμβέλειας ΚΠΕ θα δεχθούμε 3 πολυήμερες (τριήμερες) επισκέψεις

 

 

Εκπαιδευτικές επισκέψεις εκπαιδευτικών με τους μαθητές τους
κατά το σχολικό έτος 2014-2015

Για τους νομούς εμβέλειας του ΚΠΕ έχουν προγραμματιστεί 34 μονοήμερες και 10 πολυήμερες (διήμερες) επισκέψεις σχολείων.

Η κατανομή των σχολείων ανά νομό είναι η εξής:

Σχολεία Α/θμιας

     

Νομοί Εμβέλειας

Μονοήμερα Προγράμματα

Πολυήμερα Προγράμματα(Διήμερα)

Χαλκιδικής

3

 

Ανατολικής Θεσσαλονίκης

3

 

Δυτικής Θεσσαλονίκης

3

 

Σερρών

 

1

Δράμας

2

 

Καβάλας

2

 

Ξάνθης

 

1

Ροδόπης

 

1

Πιερίας

2

 

Ημαθίας

 

1

Πέλλας

2

 

Κιλκίς

 

1

ΣΥΝΟΛΟ

17

5

 

Σχολεία Β/θμιας

Νομοί Εμβέλειας

Μονοήμερα Προγράμματα

Πολυήμερα Προγράμματα(Διήμερα)

Χαλκιδικής

3

 

Ανατολικής Θεσσαλονίκης

3

 

Δυτικής Θεσσαλονίκης

3

 

Σερρών

 

1

Δράμας

2

 

Καβάλας

2

 

Ξάνθης

 

1

Ροδόπης

 

1

Πιερίας

2

 

Ημαθίας

 

1

Πέλλας

2

 

Κιλκίς

 

1

ΣΥΝΟΛΟ

17

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Από τους νομούς εκτός εμβέλειας ΚΠΕ θα δεχθούμε 2 πολυήμερες(τριήμερες) επισκέψεις.

 

 

Εκπαιδευτικές επισκέψεις εκπαιδευτικών με τους μαθητές τους

κατά το σχολικό έτος 2013-2014

Για τους νομούς εμβέλειας του ΚΠΕ, έχουν προγραμματιστεί 40 μονοήμερες και 8 πολυήμερες (διήμερες) επισκέψεις σχολείων.

Η κατανομή των σχολείων ανά νομό και βαθμίδα εκπαίδευσης είναι η εξής: 

Σχολεία Α/θμιας

     

Νομοί Εμβέλειας

Μονοήμερα Προγράμματα

Πολυήμερα Προγράμματα

Χαλκιδικής

4

Ανατολικής Θεσσαλονίκης

3

-

Δυτικής Θεσσαλονίκης

3

-

Σερρών

2

-

Δράμας

-

1(διήμερο)

Καβάλας

2

-

Ξάνθης

-

1(διήμερο)

Ροδόπης

-

1(διήμερο)

Πιερίας

-

1(διήμερο)

 Ημαθίας

2

-

Πέλλας

                      2

-

Κιλκίς

2

-

     

ΣΥΝΟΛΟ

20

4

 

Σχολεία Β/θμιας

     

Νομοί Εμβέλειας

Μονοήμερα Προγράμματα

Πολυήμερα Προγράμματα

Χαλκιδικής

4

-

Ανατολικής Θεσσαλονίκης

3

-

Δυτικής Θεσσαλονίκης

3

-

Σερρών

2

-

Δράμας

2

-

Καβάλας

2

-

Ξάνθης

-

1(διήμερο)

Ροδόπης

-

1(διήμερο)

Πιερίας

-

1(διήμερο)

Ημαθίας

2

-

Πέλλας

-

1(διήμερο)

Κιλκίς

2

-

     

ΣΥΝΟΛΟ

20

4

Από τους νομούς εκτός εμβέλειας ΚΠΕ θα δεχθούμε 2 πολυήμερες(τριήμερες ή τετραήμερες) επισκέψεις.

 

 

Εκπαιδευτικές επισκέψεις εκπαιδευτικών με τους μαθητές τους

κατά το σχολικό έτος 2012-2013

ΕΓΚΡΙΣΗ ΕΠΙΣΚΕΨΕΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ

Στο προγραμματισμό του σχολικού έτους 2012-2013 έχουν ενταχθεί 28 μονοήμερες,  και 8 πολυήμερες (διήμερες-τριήμερες-τετραήμερες) επισκέψεις  σχολείων. Οι πολυήμερες επισκέψεις θα είναι:

6 από τους νομούς εμβέλειας του ΚΠΕ

2 εκτός νομών εμβέλειας του ΚΠΕ

Η κατανομή των σχολείων ανά νομό και βαθμίδα εκπαίδευσης είναι η εξής: 

Σχολεία Α/θμιας

 

 

 

Νομοί Εμβέλειας

Μονοήμερα Προγράμματα

Πολυήμερα Προγράμματα

Χαλκιδικής

4

Ανατολικής Θεσσαλονίκης

2

-

Δυτικής Θεσσαλονίκης

2

-

Σερρών

1

-

Δράμας

1

-

Καβάλας

1

-

Ξάνθης

-

1(διήμερο)

Ροδόπης

-

1(διήμερο)

Πιερίας

1

-

 Ημαθίας

1

-

Πέλλας

 

1(διήμερο)

Κιλκίς

1

-

 

 

 

ΣΥΝΟΛΟ

14

3

 

Σχολεία Β/θμιας

 

 

 

Νομοί Εμβέλειας

Μονοήμερα Προγράμματα

Πολυήμερα Προγράμματα

Χαλκιδικής

4

-

Ανατολικής Θεσσαλονίκης

2

-

Δυτικής Θεσσαλονίκης

2

-

Σερρών

1

-

Δράμας

-

1(διήμερο)

Καβάλας

1

-

Ξάνθης

-

1(διήμερο)

Ροδόπης

-

1(διήμερο)

Πιερίας

1

-

Ημαθίας

1

-

Πέλλας

1

-

Κιλκίς

1

-

 

 

 

ΣΥΝΟΛΟ

14

3

 

 

Εκπαιδευτικές επισκέψεις μαθητών κατά το σχολικό έτος 2011-2012

 

Η παιδαγωγική ομάδα του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Αρναίας σας εύχεται καλή και δημιουργική
χρονιά.

Το Κ.Π.Ε Αρναίας έχει προγραμματίσει να δεχτεί και φέτος μαθητές και συνοδούς εκπαιδευτικούς που θα
παρακολουθήσουν προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.
Ο φετινός προγραμματισμός περιλαμβάνει υλοποίηση   μονοήμερων, διήμερων και τριήμερων-τετραήμερων
εκπαιδευτικών επισκέψεων.

Τα μονοήμερα προγράμματα είναι έξι (6):

Απευθύνονται σε μαθητές Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης

  1. «Ανακαλύπτω το δάσος του Χολομώντα μέσα από τα μονοπάτια του»

περιλαμβάνει:

-θεωρητική προσέγγιση της έννοιας του δασικού οικοσυστήματος , 

-υλοποίηση του προγράμματος στο πεδίο (Χολομώντας) με  διαδρομή, παρατήρηση, δραστηριότητες,
συλλογή στοιχείων, παιδαγωγικά παιχνίδια, επεξεργασία δεδομένων,

-αξιολόγηση.
   
2.   «Μες στα στενά σοκάκια της Αρναίας»

πρόγραμμα για τον παραδοσιακό οικισμό, περιλαμβάνει:

-εννοιολογική προσέγγιση της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής, συγκρίσεις παλαιών και νέων κτισμάτων,
μελέτη της ιστορίας, της παράδοσης, των παλαιών επαγγελμάτων, της υφαντικής, μελισσοκομίας κ.α.

-υλοποίηση του προγράμματος στον οικισμό της Αρναίας, επεξεργασία δεδομένων, αξιολόγηση.

    3.   «Έδαφος»

πρόγραμμα που αφορά τη μελέτη του εδάφους, περιλαμβάνει:

-σπουδή και κατανόηση εδαφολογικών εννοιών (σχηματισμός, μορφολογία, τοπογραφία, χάρτες, πετρώματα,
ανάγλυφο εδάφους, χρήσεις γης, ζωή στο έδαφος)

-υλοποίηση του προγράμματος στο πεδίο, διαδρομή, παρατήρηση, συλλογή, δραστηριότητες, επεξεργασία
στοιχείων, παρουσίαση, αξιολόγηση.

    4.  «Μέλι, τροφή βασιλισσών»

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει:

-θεωρητική ενημέρωση για την παραδοσιακή και σύγχρονη μελισσοκομία και γνωριμία με τον κόσμο των
μελισσών.

-ενημέρωση των μαθητικών ομάδων από ειδικούς για την διαδικασία συλλογής, επεξεργασίας και συσκευασίας
του μελιού.

-εικαστική έκφραση των μαθητών (σκευάσματα με βάση το μέλι και το κερί).

-επεξεργασία στοιχείων, παρουσίαση εργασιών ομάδων, αξιολόγηση.

    5.  «Άμπελος η οινοφόρος»

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει:

-θεωρητική ενημέρωση για την ιστορία και την καλλιέργεια του αμπελιού

-Επίσκεψη σε οινοποιείο της περιοχής

- δραστηριότητες, συλλογή στοιχείων, παιδαγωγικά παιχνίδια, επεξεργασία δεδομένων,

-αξιολόγηση.

    6.  «Περπατώ στο δάσος όταν ο λύκος είναι εκεί»

Πρόγραμμα που απευθύνεται στους μαθητές των νηπιαγωγείων, της Α΄ και της Β΄ τάξης Δημοτικού Σχολείου
και περιλαμβάνει:

-υποδοχή και ενημέρωση των μικρών μαθητών στο Κ.Π.Ε.,

-επίσκεψη σε προεπιλεγμένα μονοπάτια, ξύπνημα των αισθήσεων,

-ψυχοκινητικό πρόγραμμα και εικαστική έκφραση - δημιουργία.

Τα πολυήμερα προγράμματα  του Κ.Π.Ε είναι έξι (6): 

Απευθύνονται σε μαθητές Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης 

  1. «Ανακαλύπτω το δάσος του Χολομώντα μέσα από τα μονοπάτια του»

περιλαμβάνει:

-θεωρητική προσέγγιση της έννοιας του δασικού οικοσυστήματος

-υλοποίηση του προγράμματος στο πεδίο (Χολομώντας) με διαδρομή, παρατήρηση, δραστηριότητες,
συλλογή στοιχείων, παιδαγωγικά παιχνίδια

-περιηγητική διαδρομή στην περιοχή της Β.Α. Χαλκιδικής

-επεξεργασία δεδομένων, παρουσίαση εργασιών ομάδων, αξιολόγηση του προγράμματος.

    2. «Μες στα στενά σοκάκια της Αρναίας»

πρόγραμμα που αφορά τον παραδοσιακό οικισμό με:

-εννοιολογική προσέγγιση της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής, συγκρίσεις παλαιών και νέων κτισμάτων, μελέτη
της ιστορίας, της παράδοσης, των παλαιών επαγγελμάτων, της υφαντικής, μελισσοκομίας κ.α.,

-περιηγητική διαδρομή σε παραδοσιακούς οικισμούς της Χαλκιδικής,

-επεξεργασία δεδομένων, παρουσίαση εργασιών ομάδων, αξιολόγηση.

    3.  «Έδαφος»

πρόγραμμα που αφορά τη μελέτη του εδάφους

-θεωρητική προσέγγιση εδαφολογικών εννοιών (σχηματισμός, μορφολογία, τοπογραφία, ανάγλυφο εδάφους,
χάρτες, πετρώματα, ζωή στο έδαφος, χρήσεις γης).

-υλοποίηση προγράμματος στο πεδίο (Γρανιτικά πετρώματα Αρναίας - Μαγγανιούχα πετρώματα Νεοχωρίου)
διαδρομή, παρατήρηση, μετρήσεις, συλλογή πετρωμάτων, δραστηριότητες

-επίσκεψη στο εργοστάσιο εμπλουτισμού του Στρατωνίου

-περιηγητική διαδρομή στην περιοχή της Β.Α Χαλκιδικής

-επεξεργασία στοιχείων, παρουσίαση εργασιών ομάδων, αξιολόγηση.

    4.  «Μέλι, τροφή βασιλισσών»

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει:

-θεωρητική ενημέρωση για την παραδοσιακή και σύγχρονη μελισσοκομία και γνωριμία με τον κόσμο των
μελισσών.

-επισκέψεις σε Ινστιτούτο μελισσοκομίας, σε μελισσοκομικό συνεταιρισμό, κηροπλαστείο

-ενημέρωση των μαθητικών ομάδων από ειδικούς για την διαδικασία συλλογής, επεξεργασίας και συσκευασίας
του μελιού.

-εικαστική έκφραση των μαθητών (σκευάσματα με βάση το μέλι και το κερί).

-επεξεργασία στοιχείων, παρουσίαση εργασιών ομάδων, αξιολόγηση.

    5.  «Μονή Ζυγού – Ένα βήμα πριν από το Άγιο Όρος» 

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει :

-θεωρητική προσέγγιση του φυσικού περιβάλλοντος του Αγίου Όρους, της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής,
των παραδόσεων, των κειμηλίων και των θησαυρών του Αγίου Όρους.

-υλοποίηση του προγράμματος στο πεδίο με επισκέψεις και ενημέρωση στη Μονή Ζυγού και στον Πύργο του
Προσφορίου (περιοχή Ουρανούπολης)

-περιηγητική διαδρομή στην περιοχή της Βορειοανατολικής Χαλκιδικής.

-επίσκεψη σε ιστορικά και αρχαιολογικά μνημεία.

-εικαστική έκφραση με δοκιμές αγιογραφίας σε προεπιλεγμένα σχέδια.

    6.   «Άμπελος η οινοφόρος»

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει:

-θεωρητική ενημέρωση για την ιστορία και την καλλιέργεια του αμπελιού

-Επίσκεψη σε οινοποιείο της περιοχής

- δραστηριότητες, συλλογή στοιχείων, παιδαγωγικά παιχνίδια, επεξεργασία δεδομένων,

-αξιολόγηση.

 

Στο προγραμματισμό έχουν ενταχθεί 30 μονοήμερες,  2 διήμερες και 3 πολυήμερες επισκέψεις  σχολείων.

Η κατανομή των σχολείων ανά νομό είναι η εξής: 

Σχολεία Α/θμιας

 

 

 

Νομοί Εμβέλειας

Μονοήμερα Προγράμματα

Πολυήμερα Προγράμματα

Χαλκιδικής

3

Ανατολικής Θεσσαλονίκης

2

-

Δυτικής Θεσσαλονίκης

2

-

Σερρών

1

-

Δράμας

1

-

Καβάλας

1

-

Ξάνθης

1

-

Ροδόπης

 

1

Πιερίας

1

-

 Ημαθίας

1

-

Πέλλας

1

-

Κιλκίς

1

-

 

 

 

ΣΥΝΟΛΟ

15

1

 

Σχολεία Β/θμιας

 

 

 

Νομοί Εμβέλειας

Μονοήμερα Προγράμματα

Πολυήμερα Προγράμματα

Χαλκιδικής

3

-

Ανατολικής Θεσσαλονίκης

2

-

Δυτικής Θεσσαλονίκης

2

-

Σερρών

1

-

Δράμας

1

-

Καβάλας

1

-

Ξάνθης

1

-

Ροδόπης

-

1

Πιερίας

1

-

Ημαθίας

1

-

Πέλλας

1

-

Κιλκίς

1

-

 

 

 

ΣΥΝΟΛΟ

15

1

 

Από τους νομούς εκτός εμβέλειας ΚΠΕ θα δεχθούμε 3 πολυήμερες επισκέψεις.

Τα μονοήμερα προγράμματα διαρκούν πέντε (5) ώρες, με ώρα έναρξης 09:00 π.μ. και ώρα λήξης 14:00 μ.μ.
Τα προγράμματα των νηπιαγωγείων είναι μονοήμερα με ώρα έναρξης 09.00 π.μ. και ώρα λήξης 13.00 μ.μ.

Τα διήμερα προγράμματα διαρκούν δύο εργάσιμες ημέρες (Πέμπτη – Παρασκευή ή Δευτέρα – Τρίτη) με 
υποδοχή σχολείων Πέμπτη και αναχώρηση Παρασκευή ή υποδοχή Δευτέρα και αναχώρηση Τρίτη μετά το γεύμα.

Οι συνοδοί των μαθητικών ομάδων πρέπει να μεριμνούν για την έγκαιρη άφιξή τους στο Κ.Π.Ε.,
αφού οποιαδήποτε καθυστέρηση θα έχει ως αποτέλεσμα την παράταση του προγράμματος μέχρι
να ολοκληρωθεί. Ο αριθμός των επισκεπτών μαθητών δεν πρέπει να υπερβαίνει τους τριάντα
πέντε (35). Στα πολυήμερα προγράμματα των Δημοτικών Σχολείων οι μαθητές  προέρχονται από
την Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη.

Το Κ.Π.Ε. καλύπτει τη διαμονή και τη σίτιση των μαθητών και των συνοδών εκπαιδευτικών από
το οικείο Τ.Δ.Ε. ή τη Διαχειριστική Επιτροπή.

Επισημαίνεται ότι οι συνοδοί εκπαιδευτικοί έχουν την αποκλειστική ευθύνη για τους μαθητές όσο διαρκεί το
πρόγραμμα, είτε στο Κ.Π.Ε. είτε στο πεδίο εργασίας και οφείλουν να συμμετέχουν δημιουργικά σε κάθε
φάση του.

 

 

Εκπαιδευτικές επισκέψεις μαθητών Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης στο Κ.Π.Ε Αρναίας κατά το σχολικό έτος 2009 - 2010

 

 

Τα μονοήμερα προγράμματα είναι πέντε (5):

 

Απευθύνονται σε μαθητές Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης

 

1)«Ανακαλύπτω το δάσος του Χολομώντα μέσα από τα μονοπάτια του»

 

περιλαμβάνει:
-θεωρητική προσέγγιση της έννοιας του δασικού οικοσυστήματος ,
-υλοποίηση του προγράμματος στο πεδίο (Χολομώντας) με διαδρομή, παρατήρηση, δραστηριότητες, συλλογή στοιχείων, παιδαγωγικά παιχνίδια, επεξεργασία δεδομένων,
-αξιολόγηση.

 

 

 

2)«Μες στα στενά σοκάκια της Αρναίας»

 

πρόγραμμα για τον παραδοσιακό οικισμό, περιλαμβάνει:
-εννοιολογική προσέγγιση της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής, συγκρίσεις παλαιών και νέων κτισμάτων, μελέτη της ιστορίας, της παράδοσης, των παλαιών επαγγελμάτων, της υφαντικής, μελισσοκομίας κ.α.
-υλοποίηση του προγράμματος στον οικισμό της Αρναίας, επεξεργασία δεδομένων, αξιολόγηση.

 

 

 

3)«Έδαφος»

 

πρόγραμμα που αφορά τη μελέτη του εδάφους, περιλαμβάνει:
-σπουδή και κατανόηση εδαφολογικών εννοιών (σχηματισμός, μορφολογία, τοπογραφία, χάρτες, πετρώματα, ανάγλυφο εδάφους, χρήσεις γης, ζωή στο έδαφος)
-υλοποίηση του προγράμματος στο πεδίο, διαδρομή, παρατήρηση, συλλογή, δραστηριότητες, επεξεργασία στοιχείων, παρουσίαση, αξιολόγηση.

 

 

 

4)«Μέλι, τροφή βασιλισσών»

 

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει:
-θεωρητική ενημέρωση για την παραδοσιακή και σύγχρονη μελισσοκομία και γνωριμία με τον κόσμο των μελισσών.
-ενημέρωση των μαθητικών ομάδων από ειδικούς για την διαδικασία συλλογής, επεξεργασίας και συσκευασίας του μελιού.
-εικαστική έκφραση των μαθητών (σκευάσματα με βάση το μέλι και το κερί).
-επεξεργασία στοιχείων, παρουσίαση εργασιών ομάδων, αξιολόγηση.

 

 

 

5)«Περπατώ στο δάσος όταν ο λύκος είναι εκεί»

 

 πρόγραμμα που απευθύνεται μόνο στους μαθητές των νηπιαγωγείων και περιλαμβάνει:
-υποδοχή και ενημέρωση των μικρών μαθητών στο Κ.Π.Ε.,
-επίσκεψη σε προεπιλεγμένα μονοπάτια, ξύπνημα των αισθήσεων,
-ψυχοκινητικό πρόγραμμα και εικαστική έκφραση - δημιουργία.

 

Τα πολυήμερα προγράμματα του Κ.Π.Ε είναι πέντε (5):

 

Απευθύνονται σε μαθητές Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης

 

1)«Ανακαλύπτω το δάσος του Χολομώντα μέσα από τα μονοπάτια του»

 

περιλαμβάνει:
-θεωρητική προσέγγιση της έννοιας του δασικού οικοσυστήματος
-υλοποίηση του προγράμματος στο πεδίο (Χολομώντας) με διαδρομή, παρατήρηση, δραστηριότητες, συλλογή στοιχείων, παιδαγωγικά παιχνίδια
-περιηγητική διαδρομή στην περιοχή της Β.Α. Χαλκιδικής
-επεξεργασία δεδομένων, παρουσίαση εργασιών ομάδων, αξιολόγηση του προγράμματος.

 

 

 

2)«Μες στα στενά σοκάκια της Αρναίας»

 

πρόγραμμα που αφορά τον παραδοσιακό οικισμό με:
-εννοιολογική προσέγγιση της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής, συγκρίσεις παλαιών και νέων κτισμάτων, μελέτη της ιστορίας, της παράδοσης, των παλαιών επαγγελμάτων, της υφαντικής, μελισσοκομίας κ.α.,
-περιηγητική διαδρομή σε παραδοσιακούς οικισμούς της Χαλκιδικής,
-επεξεργασία δεδομένων, παρουσίαση εργασιών ομάδων, αξιολόγηση.

 

 

 

3)«Έδαφος»

 

πρόγραμμα που αφορά τη μελέτη του εδάφους
-θεωρητική προσέγγιση εδαφολογικών εννοιών (σχηματισμός, μορφολογία, τοπογραφία, ανάγλυφο εδάφους, χάρτες, πετρώματα, ζωή στο έδαφος, χρήσεις γης).
-υλοποίηση προγράμματος στο πεδίο (Γρανιτικά πετρώματα Αρναίας - Μαγγανιούχα πετρώματα Νεοχωρίου) διαδρομή, παρατήρηση, μετρήσεις, συλλογή πετρωμάτων, δραστηριότητες
-επίσκεψη στο εργοστάσιο εμπλουτισμού του Στρατωνίου
-περιηγητική διαδρομή στην περιοχή της Β.Α Χαλκιδικής
-επεξεργασία στοιχείων, παρουσίαση εργασιών ομάδων, αξιολόγηση.

 

 

 

4)«Μέλι, τροφή βασιλισσών»

 

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει:
-θεωρητική ενημέρωση για την παραδοσιακή και σύγχρονη μελισσοκομία και γνωριμία με τον κόσμο των μελισσών.
-επισκέψεις σε Ινστιτούτο μελισσοκομίας, σε μελισσοκομικό συνεταιρισμό, κηροπλαστείο
-ενημέρωση των μαθητικών ομάδων από ειδικούς για την διαδικασία συλλογής, επεξεργασίας και συσκευασίας του μελιού.
-εικαστική έκφραση των μαθητών (σκευάσματα με βάση το μέλι και το κερί).
-επεξεργασία στοιχείων, παρουσίαση εργασιών ομάδων, αξιολόγηση.

 

 

 

5)«Μονή Ζυγού – Ένα βήμα πριν από το Άγιο Όρος»

 

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει :
-θεωρητική προσέγγιση του φυσικού περιβάλλοντος του Αγίου Όρους, της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής, των παραδόσεων, των κειμηλίων και των θησαυρών του Αγίου Όρους.
-υλοποίηση του προγράμματος στο πεδίο με επισκέψεις και ενημέρωση στη Μονή Ζυγού και στον Πύργο του Προσφορίου (περιοχή Ουρανούπολης)
-περιηγητική διαδρομή στην περιοχή της Βορειοανατολικής Χαλκιδικής.
-επίσκεψη σε ιστορικά και αρχαιολογικά μνημεία.
-εικαστική έκφραση με δοκιμές αγιογραφίας σε προεπιλεγμένα σχέδια.

 

 

 

Στο προγραμματισμό έχουν ενταχθεί 37 μονοήμερα σχολεία.

 

Στα πολυήμερα προγράμματα έχουν ενταχθεί 17 σχολεία από τους νομούς εμβέλειας (8 για Α/θμια και 9 για Β/θμια εκπαίδευση ) και 5 σχολεία εκτός νομών εμβέλειας.

Η κατανομή των σχολείων ανά νομό είναι η εξής:

 

Σχολεία Α/θμιας

 

Νομοί Εμβέλειας

 

Μονοήμερα Προγράμματα

 

Πολυήμερα Προγράμματα

 

Χαλκιδικής

 

4 Δημοτικά

 

3 Νηπιαγωγεία

 

-

 

Ανατολικής Θεσσαλονίκης

 

5

 

-

 

Δυτικής Θεσσαλονίκης

 

5

 

1

 

Σερρών

 

2

 

1

 

Δράμας

 

2

 

-

 

Καβάλας

 

-

 

1

 

Ξάνθης

 

1

 

-

 

Ροδόπης

 

-

 

1

 

Έβρου

 

-

 

1

 

Λέσβου

 

-

 

1

 

Χίου

 

-

 

1

 

Σάμου

 

-

 

1

 

Εκτός εμβέλειας

 

-

 

1

 

ΣΥΝΟΛΟ

 

22

 

9

 

Σχολεία Β/θμιας

Νομοί Εμβέλειας

Μονοήμερα Προγράμματα

Πολυήμερα Προγράμματα

Χαλκιδικής

3

-

Ανατολικής Θεσσαλονίκης

3

1

Δυτικής Θεσσαλονίκης

5

1

Σερρών

-

1

Δράμας

-

1

Καβάλας

2

-

Ξάνθης

1

1

Ροδόπης

1

1

Έβρου

-

-

Λέσβου

-

1

Χίου

-

1

Σάμου

-

1

Εκτός εμβέλειας

-

4

ΣΥΝΟΛΟ

15

13

Επιμέλεια Υλικού:
Μπίνιου Ευαγγελία

Επιμέλεια Μετάφρασης:
Μωυσίδης Γιάννης
M.A. in Translation
University of Surrey,UK