grΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ 
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ Α/ΘΜΙΑΣ & Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Μες στα στενά σοκάκια της Αρναίας
| Εκτύπωση |

Κατεβάστε το πρόγραμμα της επίσκεψης εδώ: ( Μονοήμερο, Διήμερο, Τριήμερο, Τετραήμερο )

Η Αρναία, κεφαλοχώρι της Βόρειας Χαλκιδικής  στους πρόποδες του πυκνόφυτου ορεινού όγκου του Χολομώντα απέχει περί τα 75 χμ. από τη Θεσσαλονίκη.

Ο χαρακτηρισμός της ως « ιστορικός τόπος » από το Υπουργείο Πολιτισμού αιτιολογείται απόλυτα από την ύπαρξη αξιόλογου πολεοδομικού ιστού με κέντρο την πλατεία και διατηρητέων μνημείων σημαντικής αρχιτεκτονικής που την αναδεικνύουν ως έναν από τους αξιόλογους παραδοσιακούς οικισμούς της χώρας μας.

Πυκνοδομημένος οικισμός με καλντερίμια και πλακόστρωτα, αναπαλαιωμένα σπίτια και παραδοσιακούς ξενώνες μαζί με τη σπάνια φυσική και αισθητική ομορφιά αποτελεί ελκυστική πρόταση ποιότητας και γαλήνης για τον επισκέπτη.



Με το πρόγραμμα «Μες στα στενά σοκάκια της Αρναίας» γίνεται η αναζήτηση της αρχιτεκτονικής, της παράδοσης και του πολιτισμού της.

Στόχοι

Οι επιδιωκόμενοι στόχοι του προγράμματος είναι :

  • να ενημερωθούν οι μαθητές για τη ιστορία του τόπου
  • να γνωρίσουν την αρχιτεκτονική του τοπίου και τα χαρακτηριστικά των κτισμάτων
  • να συγκρίνουν μέσα από αρχειακό υλικό τη χρήση των κτιρίων διαχρονικά
  • να πληροφορηθούν για τα επαγγέλματα του χτες και του σήμερα
  • να έρθουν σε επαφή με τα ήθη, έθιμα και την πολιτιστική ταυτότητα του τόπου
  • να βιώσουν την καθημερινή ζωή των κατοίκων ερχόμενοι σε άμεση επαφή μαζί τους
  • να εντοπίσουν περιβαλλοντικά προβλήματα του οικισμού και να προτείνουν λύσεις που προστατεύουν το περιβάλλον

 

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει:

  • εννοιολογική προσέγγιση της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής με προβολή slides.
  • χωρισμός των μαθητών σε ομάδες εργασίας.
  • περιβαλλοντικό μονοπάτι με παιχνίδι αριθμοκαρτών και εικονοκαρτών - μελέτη της αρχιτεκτονικής, της ιστορίας, της παράδοσης, των παλαιών επαγγελμάτων, της υφαντικής, της μελισσοκομίας, των οικονομικών δραστηριοτήτων.
  • γνωριμία με την κοινωνία της περιοχής ( ήθη, έθιμα, παραδόσεις ).
  • επίσκεψη στο λαογραφικό μουσείο,
  • επίσκεψη, μελέτη και σύγκριση γειτονικών παραδοσιακών οικισμών
  • αξιολόγηση και ταξινόμηση των στοιχείων και πληροφοριών
  • εικαστική έκφραση, παρουσίαση εργασιών ομάδων, αξιολόγηση του προγράμματος.
 
Ευρωπαϊκή Κάρτα Νέωνespa-2007-2013