ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ «Μέλισσας έργα, ανθρώπων αγαθά»

ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ
«Μέλισσας έργα, ανθρώπων αγαθά»

 

Το ΚΠΕ Αρναίας στα πλαίσια των υποχρεώσεών του για την ίδρυση θεματικών δικτύων Π.Ε. αποφάσισε να προχωρήσει στο σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός θεματικού δικτύου εθνικής εμβέλειας με τίτλο «Μέλισσας έργα, ανθρώπων αγαθά».
Το ΚΠΕ Αρναίας επέλεξε το συγκεκριμένο θέμα δικτύου για τους εξής λόγους:
 
  • Υπάρχει στο ΚΠΕ εκπαιδευτικό πρόγραμμα που υλοποιείται από το 2006, σε μονοήμερη ή πολυήμερη επίσκεψη, με θέμα «Μέλι, τροφή βασιλισσών». Στα πλαίσια της οργάνωσης και υλοποίησης του προγράμματος αυτού το ΚΠΕ Αρναίας έχει συνεργαστεί με τη Γεωπονική Σχολή του Α.Π.Θ., με το Ιστιτούτο Μελισσοκομίας Χαλκιδικής, με τον Μελισσοκομικό Συνεταιρισμό Νικήτης Σίθων, με τον Πρόεδρο των μελισσοκόμων Αρναίας αλλά και τους μελισσοκόμους της περιοχής.
  • Η περιβαλλοντική προσφορά της μέλισσας είναι τεράστια οπότε αξίζει την προσοχή και την ενασχόλησή μας.
  • Η ευρύτερη περιοχή της Αρναίας και γενικότερα της Χαλκιδικής φιλοξενεί ένα μεγάλο αριθμό μελισσοκομείων.
  • Σε πολλές περιοχές της Ελλάδας ασκείται η μελισσοκομική τέχνη από την αρχαιότητα έως σήμερα.
  • Το περιβαλλοντικό και οικονομικό όφελος από τη μέλισσα είναι πολύ μεγάλο.
  • Το θέμα του Δικτύου έχει άμεση σχέση με το τρέχον θεματικό έτος «Γεωργία, Διατροφή και Ποιότητα ζωής».

 

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ

 

Το δίκτυο «Μέλισσας έργα, ανθρώπων αγαθά», θα ασχοληθεί με τη δομή και τη λειτουργία της κοινωνίας της μέλισσας, τη φυσιολογία του εντόμου αυτού, την περιβαλλοντική προσφορά του στο φυσικό περιβάλλον αλλά και την κοινωνική προσφορά του. Επίσης με τη μελισσοκομία, ως μια διαχρονική απασχόληση, κύρια ή δευτερεύουσα. Θα μελετήσει τα μελισσοκομικά προϊόντα, από την παραγωγή τους και την επεξεργασία τους μέχρι την προώθησή τους στην αγορά και την κατανάλωσή τους. Ένα άλλο ζήτημα που θα απασχολήσει τις μαθητικές ομάδες που θα συμμετέχουν στο Δίκτυο θα είναι η χρήση αγροχημικών σκευασμάτων και οι επιπτώσεις αυτών στη μέλισσα, η χορήγηση αντιβιοτικών φαρμάκων στα σμήνη, αλλά και η επίδραση των γενετικώς τροποποιημένων φυτών στο περιβάλλον της μέλισσας, Τέλος θα ερευνήσουν τη σχέση της μέλισσας και των προϊόντων της με την παράδοση, τη μυθολογία, τη θρησκεία, την τέχνη, την επιστήμη.
Συγκεκριμένα το θέμα μπορεί να μελετηθεί στους εξής οικονομικούς, κοινωνικούς και πολιτισμικούς τομείς:

  • Φυτική παραγωγή (μέλι)- Ιστορικά στοιχεία, πρώτοι παραγωγοί, εξάπλωση μελισσοκομίας, θρησκευτικοί συμβολισμοί, μυθολογία (δωδεκάθεο).
  • Γεωργία, οικονομία, εμπόριο (μεμονωμένοι μελισσοκόμοι, τοπικοί συνεταιρισμοί παραγωγής, τυποποίησης και εμπορίας, μεγάλες βιομηχανικές μονάδες).
  • Αγροτικές κοινωνίες (πληθυσμός, κοινωνική οργάνωση, συνήθειες, διαχρονικές αλλαγές στη μελισσοκομία-πολιτισμικά, οικονομικά, θρησκευτικά, κοινωνικά χαρακτηριστικά).
  • Μορφές γεωργίας (Χημική, Βιολογική, Ολοκληρωμένη, Φυσική καλλιέργεια, Γενετικά Τροποποιημένη)- Επιρροές στη μελισσοκομία.
  • Ανάπτυξη Φαρμακευτικής Βιομηχανίας (Μέλι και ιατρική επιστήμη. Συμπτωματολογία και θεραπευτικές χρήσεις).
  • Εξέλιξη Βιομηχανίας Καλλυντικών Προϊόντων-Κοσμετολογία (χρήση νέων φυσικών/φυτικών συστατικών). Στροφή καταναλωτή προς φυτικά προϊόντα.
  • Αρχαία Ελληνική Διατροφή (Σημασία του ενεργειακού φορτίου του μελιού-«μέλανας ζωμός» -μέλι, τροφή θεών και πολεμιστών).
  • Η Μεσογειακή Διατροφή ως υγιεινή διατροφή του 21ου αιώνα-Συγκρίσεις με άλλες διατροφικές συνήθειες-Διαπιστώσεις. Μέλι και ζαχαροπλαστική.
  • Διατροφή και τουρισμός- γαστρονομία και αγροτουρισμός. Ο ρόλος της μελισσοκομίας και των προϊόντων της στην ανάπτυξη εναλλακτικού τουρισμού. Συγκρίσεις Μεσογείου με Βόρεια-Δυτική Ευρώπη.
  • Το μέλι και τα υποπροϊόντα του στην Ορθοδοξία- Η μελισσοκομία στην μοναστική ζωή.
  • Βιολογική διατροφή (επιστροφή του σύγχρονου ανθρώπου στη διατροφή με γνώμονα τη μακροζωία και την προληπτική ιατρική) – Βιολογική γεωργία (βιώσιμη ανάπτυξη).
  • Marketing και Διαφήμιση- Μέλι και φυτικά προϊόντα (τρόποι προώθησης- προβεβλημένα πρότυπα).
  • Διαπολιτισμικότητα του μελιού- Ινδοί, Έλληνες, Αιγύπτιοι.

Σχηματικά θα μπορούσαμε να απεικονίσουμε ως εξής τους τομείς που εμπλέκονται με το θέμα μας.

 

thematiko

Ως εκ τούτου προτείνονται οι εξής θεματικές ενότητες:

  1. Μέλισσα και περιβάλλον
  2. Μέλισσα και οικονομία
  3. Μέλισσα και θρησκεία –ιστορία – μυθολογία
  4. Μέλισσα και πολιτισμός
  5. Μέλισσα και υγεία
  6. Μελισσοκομική τέχνη

Η πρώτη θεματική ενότητα «Μέλισσα και περιβάλλον» είναι υποχρεωτική λόγω της άμεσης σχέσης της με το περιβάλλον. Από τις προαιρετικές μπορεί η περιβαλλοντική ομάδα να επιλέξει όσες θεωρεί ότι μπορεί να μελετήσει. Έχει επίσης τη δυνατότητα να αλλάξει θεματική ενότητα κάθε σχολικό έτος αφού ολοκληρώσει την προηγούμενη.

 


 

ΣΚΟΠΟΙ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ

Στο πλαίσιο του κεντρικού σκοπού της Π.Ε. δηλαδή τη διαμόρφωση «περιβαλλοντικά υπεύθυνων πολιτών» και «περιβαλλοντικά υπεύθυνων κοινωνικών ομάδων» επιδιώκεται οι συμμετέχοντες στο Δίκτυο, ως μεμονωμένα άτομα αλλά και ως μέλη της περιβαλλοντικής ομάδας, - να αποκτήσουν αντίληψη του συνολικού περιβάλλοντος της μέλισσας και να ευαισθητοποιηθούν στα περιβαλλοντικά ζητήματα που την αφορούν, - να κατανοήσουν τις λειτουργίες του περιβάλλοντος αυτού και τα συνδεδεμένα με αυτές τις λειτουργίες προβλήματα, - να αντιληφθούν τις άμεσες περιβαλλοντικές ωφέλειες για τη φύση στο σύνολό της και τις ωφέλειες για τους ανθρώπους σε κοινωνικό, οικονομικό και πολιτισμικό επίπεδο, από την ύπαρξη και τη δράση της μέλισσας, - να αναπτύξουν τις απαραίτητες ικανότητες για την επίλυση των σχετικών με το θέμα περιβαλλοντικών προβλημάτων με ενεργή συμμετοχή σε όλα τα επίπεδα.

 

ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ

Επιμέρους στόχοι του Θεματικού Δικτύου είναι οι εξής:

 

- Να εστιάσουν στο μικρόκοσμο των εντόμων ώστε να αντιληφθούν τη σημαντική προσφορά τους στο φυτικό και ζωικό βασίλειο.

 

- Να ενημερωθούν για την κοινωνία της μέλισσας, τους κανόνες και τις αρχές που τη διέπουν.

 

- Να αντιληφθούν την ουσιαστική περιβαλλοντική προσφορά των μελισσών στη φύση για τη διατήρηση της αυτοφυούς χλωρίδας και της βιοποικιλότητας.

 

- Να αναδειχθεί το οικονομικό όφελος από την προσφορά των μελισσών στις καλλιέργειες.

 

- Να έρθουν σε επαφή με τη μελισσοκομία ως μια διαχρονική απασχόληση, φιλική προς το περιβάλλον και σημαντική για την οικονομική ενίσχυση ενός τόπου.

 

- Να γνωρίσουν τα προϊόντα της μέλισσας και τις ευεργετικές ιδιότητές τους ως φυσικά μη βιομηχανοποιημένα προϊόντα.

 

- Να ενημερωθούν για την επίπτωση των γενετικά τροποποιημένων φυτών στις μέλισσες.

 

- Να έρθουν σε επαφή με τη λαϊκή παράδοση (ήθη – έθιμα – τραγούδια – μαγειρικές συνταγές) που σε κάθε τόπο είναι συνυφασμένη με τη μέλισσα και τα προϊόντα της.

 

- Μέσω της ανταλλαγής απόψεων, γνώσεων και εμπειριών, στα πλαίσια μιας οργανωμένης ηλεκτρονικής επικοινωνίας μεταξύ των συμμετεχόντων σχολείων αλλά και των κατά περιοχή συναντήσεων, να αποκτήσουν ολοκληρωμένη άποψη για την προσφορά της διαχρονικής μελισσοκομικής τέχνης σε όλη την Ελλάδα.

 

- Να αναπτύξουν ικανότητα συνεργασίας και διάθεση αλληλεγγύης με μαθητές άλλων σχολείων.

 

- Να ενθαρρυνθούν στη συνδιοργάνωση, με άλλες περιβαλλοντικές ομάδες, κοινών δραστηριοτήτων.

 

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ

 

Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση χαρακτηρίζεται από ολιστική, συστημική και διεπιστημονική προσέγγιση των θεμάτων τα οποία πραγματεύεται. Ως εκ τούτου το Θεματικό Δίκτυο «Μέλισσας έργα, ανθρώπων αγαθά», όσον αφορά την υλοποίησή του από τις παιδαγωγικές ομάδες των Σχολείων που θα συμμετέχουν, θα πρέπει να έχει ολιστικό χαρακτήρα ώστε σε παιδαγωγικό επίπεδο να υποστηρίζει μια ολιστική προσέγγιση της μάθησης, όπου συνδυάζει όλα τα πεδία της γνώσης και της εμπειρίας (ανθρώπινο, κοινωνικό, αισθητικό και δημιουργικό, γλωσσικό, λογοτεχνικό, μαθηματικό, ηθικό, φυσικό, τεχνολογικό και πνευματικό). Θα πρέπει να κινητοποιεί την ολόπλευρη ανάπτυξη του μαθητή, γνωστική, συναισθηματική, ψυχοκινητική, κοινωνική και ηθική.
 

Αναφορικά με την έννοια του περιβάλλοντος, να προωθεί την αντίληψη μιας οργανωμένης λειτουργικής ολότητας η οποία εξελίσσεται και διαφοροποιείται στο χρόνο και στο χώρο μέσα από την αλληλεπίδραση διαφόρων παραγόντων. Συνεπώς οι μαθητές να είναι σε θέση να κατανοούν και να αξιολογούν το ζήτημα που επεξεργάζονται.

 

Με τη συστημική προσέγγιση, η οποία είναι ριζοσπαστική, πολυδιάστατη , κριτική και συνθετική, θα εντοπίζουν τις διαφορετικές διαστάσεις και τις προσεγγίσεις του θέματος και θα αναδεικνύουν τις σχέσεις και τις αλληλεπιδράσεις τους και τις αναδυόμενες ιδιότητες.

 

Η διεπιστημονικότητα του Θεματικού Δικτύου είναι αναγκαία αφού στη μελέτη του συγκεκριμένου θέματος εμπλέκονται πολλά επιστημονικά πεδία (βιολογία, οικονομία, μαθηματικά, ιστορία, χημεία κ.α.) τα οποία μέσα από βιωματικές διαδικασίες μπορούν να προσεγγίσουν πολύπλευρα το θέμα.


 

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

Η διάρκεια του Εθνικού Θεματικού Δικτύου ορίζεται στα τρία (3) έτη, προκειμένου να υλοποιηθούν οι διάφορες φάσεις εξέλιξης του Δικτύου. Στο πρώτο έτος θα ολοκληρωθεί η διαδικασία των δηλώσεων συμμετοχής των σχολείων και το δίκτυο επικοινωνίας μεταξύ των συμμετεχόντων σχολείων για άμεση ανταλλαγή απόψεων και ιδεών. Στο δεύτερο και τρίτο έτος θα ολοκληρωθούν οι εργασίες των σχολείων στις θεματικές ενότητες που έχουν επιλέξει και στο τέλος του τρίτου έτους θα κλείσει ο κύκλος της πρώτης τριετίας με δυνατότητα ανανέωσης του δικτύου εάν υπάρχει ενδιαφέρον συμμετοχής νέων σχολείων.

 

Συγκεκριμένα στο πρώτο έτος και στη φάση της προεργασίας του Δικτύου προβλέπεται ένα επιμορφωτικό σεμινάριο, με τα ενδιαφερόμενα να συμμετάσχουν στο Δίκτυο ΚΠΕ από όλη τη χώρα και τους Υπευθύνους Π.Ε. των νομών, οι οποίοι έχουν συμμετέχοντα σχολεία στο Δίκτυο Ο σκοπός της συνάντησης αυτής είναι να ενημερωθούν οι εκπαιδευτικοί των ΚΠΕ για το θέμα του δικτύου σε θεωρητική βάση, για τη μεθοδολογία που προτείνεται αλλά και για να υπάρξει μια ζύμωση ιδεών και απόψεων σε σχέση με τον τρόπο οργάνωσης του δικτύου ώστε αυτό να είναι ευέλικτο και αποτελεσματικό όσον αφορά τη διάχυση των πληροφοριών, την ενίσχυση των περιβαλλοντικών ομάδων, τη μεταξύ των σχολείων επικοινωνία. Στα πλαίσια του επιμορφωτικού αυτού σεμιναρίου θα γίνει και συνεδρίαση της Συντονιστικής Επιτροπής του Δικτύου. Επίσης ένα σεμινάριο που θα απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στο Δίκτυο. Στο σεμινάριο αυτό οι εκπαιδευτικοί θα ενημερωθούν σε θεωρητικό επίπεδο για το θέμα, θα παρακολουθήσουν προτάσεις μεθοδολογικής προσέγγισης και θα συμμετάσχουν σε βιωματικού τύπου δραστηριότητες ώστε να καταρτιστούν όσο το δυνατό καλύτερα για τη συμμετοχή τους στο Δίκτυο. Επειδή ο αριθμός των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν είναι μεγάλος (42 εκπ/κοί Α/θμιας και 115 εκπ/κοί Β/θμιας) και είναι πρακτικά αδύνατο να επιμορφωθούν όλοι στο συγκεκριμένο σεμινάριο, θα ακολουθήσει δεύτερο με την ίδια θεματολογία για τους υπόλοιπους, εκτός και αν αυτό οργανωθεί σε κάποιο από τα συμμετέχοντα στο Δίτυο ΚΠΕ. Στο τέλος της σχολικής χρονιάς θα γίνει η εκπαιδευτική συνάντηση των σχολείων που συμμετέχουν για την παρουσίαση του έργου τους.

 

Στο δεύτερο έτος και αφού θα έχει ολοκληρωθεί η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που από την αρχή συμμετείχαν στο Δίκτυο, κρίνεται απαραίτητο ένα σεμινάριο, στην αρχή της σχολικής χρονιάς, για τους εκπαιδευτικούς των σχολείων που δήλωσαν συμμετοχή στο Δίκτυο μετά το πρώτο έτος, ώστε και αυτοί να ενημερωθούν σε θεωρητικό επίπεδο για το θέμα, να παρακολουθήσουν προτάσεις μεθοδολογικής προσέγγισης και να συμμετάσχουν σε βιωματικού τύπου δραστηριότητες ώστε να καταρτιστούν όσο το δυνατό καλύτερα για τη συμμετοχή τους στο Δίκτυο. Παράλληλα θα γίνει συνεδρίαση της Συντονιστικής Επιτροπής για θέματα σχετικά με τις αρμοδιότητές της.

 

Στο τέλος του δεύτερου έτους προβλέπεται η οργάνωση μιας εκπαιδευτικής συνάντησης των σχολείων. Στην εκπαιδευτική αυτή συνάντηση θα συμμετέχουν οι εκπαιδευτικοί και αντιπροσωπεία των μαθητών (αν αυτό είναι εφικτό), των περιβαλλοντικών ομάδων και στόχο θα έχει την παρουσίαση του παραγόμενου έργου κάθε ομάδας αλλά και την ανάπτυξη διαπροσωπικών σχέσεων.

 

Στο τρίτο έτος και στην αρχή της σχολικής χρονιάς θα υλοποιηθεί εκπαιδευτική συνάντηση της Συντονιστικής Επιτροπής. Η συνάντηση θα έχει απολογιστικό χαρακτήρα αλλά και αποφασιστικό για τη συνέχιση του δικτύου. Εάν υπάρχουν οι προϋποθέσεις για τη συνέχιση του Δικτύου, τότε θα οργανωθεί ενημερωτικό σεμινάριο για τους εκπαιδευτικούς των νέων σχολείων που θα συμμετέχουν. Στο τέλος του τρίτου έτους θα γίνει μια εκπαιδευτική συνάντηση σχολείων για την παρουσίαση του συνολικού παραγόμενου έργου τους.

 

 

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ


Η Συντονιστική Επιτροπή του Δικτύου είναι εννεαμελής και συνεδριάζει ανά τρίμηνο και εκτάκτως εάν υπάρξει ανάγκη. Έχει την υποχρέωση της υποβολής ετήσιου απολογισμού δράσης του Δικτύου και οικονομικού απολογισμού στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Αρναίας.

Η σύνθεση της Συντονιστικής Επιτροπής είναι η εξής:

  1. Μπίνιου Ευαγγελία, Μέλος της Π.Ο. του ΚΠΕ Αρναίας, Πρόεδρος
  2. Θρασυβούλου Ανδρέας, Καθηγητής Γεωπονικής Σχολής ΑΠΘ, Αντιπρόεδρος
  3. Τάτση Κωστούλα, Υπεύθυνη Π.Ε. Β/θμιας Εκπ/σης Ν. Σερρών, Γραμματέας
  4. Ξεφτέρης Γεώργιος, Αναπληρωτής Υπευθύνου ΚΠΕ Αρναίας, Ταμίας
  5. Εκπρόσωπος της Διεύθυνσης ΣΕΠΕΔ του ΥΠΕΠΘ, Μέλος
  6. Δρ. Χατζήνα Φανή, Βιολόγος Εντεταλμένη Ερευνήτρια Ινστιτούτου Μελισσοκομίας ΕΘΙΑΓΕ , Μέλος
  7. Καρυπίδης Γεώργιος, Υπεύθυνος ΚΠΕ Παρανεστίου, Μέλος
  8. Γκλιάος Κωνσταντίνος, Υπεύθυνος Π.Ε. Α/θμιας Εκπ/σης Ν. Χαλκιδικής, Μέλος
  9. Τριανταφύλλου Ελένη, Υπεύθυνη Π.Ε. Β/θμιας Εκπ/σης Ν. Χαλκιδικής, Μέλος

 

Αναπληρωματικά Μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής

  1. Λάμπρος Ιωάννης, Υπεύθυνος ΚΠΕ Αρναίας, Αναπληρωτής Πρόεδρος
  2. Στροφίλας Διονύσιος, Μέλος της Π.Ο. του ΚΠΕ Δραπετσώνας
  3. Βλάχου – Βρέτου Ειρήνη, Υπεύθυνη ΚΠΕ Νέας Κίου
  4. Μπούσδη Αλεξάνδρα, Μέλος του ΚΠΕ Νάουσας
  5. Καρατάσος Νικόλαος, Υπεύθυνος ΚΠΕ Ανωγείων
  6. Σταματουλάκη Αλεξάνδρα, Υπεύθυνη ΚΠΕ Ομηρούπολης
  7. Κολτσιδόπουλος Ευριπίδης, Υπεύθυνος του ΚΠΕ Μακρινίτσας
  8. Ντάνκας Παντελής, Μέλος της Π.Ο. του ΚΠΕ Κόνιτσας

 

 

ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ

Τα μέλη της Παιδαγωγικής Ομάδας που θα συνεπικουρεί το παιδαγωγικό έργο του Δικτύου είναι τα εξής:

Λάμπρος Ιωάννης,Υπεύθυνος

Ξεφτέρης Γεώργιος, Αναπληρωτής Υπευθύνου

Αλαμάγκου Παπαδούλα, Μέλος

Μπίνιου Ευαγγελία, Μέλος

Μέμτσας Δημήτριος, Μέλος

Αραμπατζής Δημήτριος, Μέλος

Πυριόχου Αικατερίνη, Μέλος

Μωυσίδης Ιωάννης, Μέλος

 

ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

1ο Έτος: - Σεμινάριο για τα μέλη των ΚΠΕ και τους Υπευθύνους Π.Ε. νομών, που θα συμμετέχουν στο Δίκτυο.

 

- Σεμινάριο για τους εκπαιδευτικούς των συμμετεχόντων σχολείων.

 

2ο Έτος: Επιμορφωτικό Σεμινάριο για τους εκπαιδευτικούς των συμμετεχόντων σχολείων.

 

3ο Έτος: Επιμορφωτικό σεμινάριο για τους εκπαιδευτικούς των σχολείων που έχουν δηλώσει συμμετοχή κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης του Δικτύου.

 

Επίσης προβλέπεται η διοργάνωση αντίστοιχων σεμιναρίων σε ΚΠΕ, τα οποία θα συμμετέχουν στο Δίκτυο, ώστε να είναι ευκολότερη η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν και οι σχολικές τους μονάδες βρίσκονται σε μεγάλη απόσταση από το ΚΠΕ της Αρναίας.

 

 

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

Το επικοινωνιακό πλαίσιο του Δικτύου οφείλει να είναι άμεσο, αποτελεσματικό και διαδραστικό.

 
  • Εκμεταλλευόμενοι τη σύγχρονη τεχνολογία προβλέπεται να δημιουργηθεί μία ιστοσελίδα του Δικτύου όπου θα μπορούν να αναρτώνται όλες οι παρεχόμενες πληροφορίες που αφορούν το θέμα, βίντεο, φωτογραφίες και δραστηριότητες των σχολείων. Θα παρέχει όμως και τη δυνατότητα στις περιβαλλοντικές ομάδες του Δικτύου να έχουν άμεση επικοινωνία μεταξύ τους. Χρησιμοποιώντας αυτό το διαδικτυακό τρόπο επικοινωνίας αφ’ ενός επιτυγχάνουμε άμεση διάχυση της πληροφορίας και γρήγορη επικοινωνία, αφ’ ετέρου εξοικονομούμε χρόνο και ενέργεια.
  • Έντυπο υλικό υπό τη μορφή φυλλαδίων, τετραδίων, πόστερς, βιβλίων, στη διάρκεια ανάπτυξης του Δικτύου.
  • Επίσης άμεση επικοινωνία των συμμετεχόντων σε συναντήσεις παρουσίασης του έργου τους. Αυτές οι συναντήσεις οι οποίες θα γίνονται προς το τέλος του σχολικού έτους κρίνονται απαραίτητες αφού συμβάλλουν στην ενίσχυση των διαπροσωπικών σχέσεων των μαθητών και των εκπαιδευτικών, επιβραβεύουν την προσπάθεια και το έργο τους, αλλά ενισχύουν και τη δυναμική της ομάδας.

 

 

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

Η αξιολόγηση του Δικτύου θα γίνεται σε δύο επίπεδα και τρεις φάσεις:

 

Το πρώτο επίπεδο θα αφορά την αξιολόγηση της συμμετοχής των μελών στην περιβαλλοντική ομάδα κάθε σχολείου σε σχέση με τις γνώσεις, τις εμπειρίες, τις δραστηριότητες, τις σχέσεις, τη συνεργασία, κατά τη διάρκεια της υλοποίησης του προγράμματος.

 

Η αξιολόγηση δεύτερου επιπέδου θα αφορά τη συμμετοχή των περ. ομάδων στο Δίκτυο σε σχέση με την πληρότητα της παροχής πληροφοριών, την ευκολία συνεργασίας μεταξύ σχολείων, τις δραστηριότητες του Δικτύου, την προώθηση ανάπτυξης πρωτοβουλιών από τα σχολεία κ.α. Οι φάσεις της αξιολόγησης θα είναι: αρχική – διερευνητική αξιολόγηση, διαμορφωτική στη διάρκεια της ανάπτυξης του δικτύου και τελική στο κλείσιμο της τριετίας του Δικτύου.

 


 

ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

 

Όπως αναφέρεται στην τροποποίηση της Υ.Α. 66272/Γ7/4-7-2005 περί Θεματικών Δικτύων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, ο ελάχιστος αριθμός συμμετεχόντων σχολείων κατά την έναρξη του Εθνικού Δικτύου ορίζεται στα είκοσι (20) με τη δυνατότητα αύξησης των συμμετοχών έως τον αριθμό των 120 περίπου σχολείων με την ολοκλήρωση της ανάπτυξής του.
 

Οι αιτήσεις των σχολείων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης για συμμετοχή στο δίκτυο «Μέλισσας έργα, ανθρώπων αγαθά», έως την ημέρα υποβολής της αίτησης έγκρισης του Δικτύου, είναι 75. Ακολουθεί πίνακας των σχολείων με αλφαβητική κατάταξη κατά βαθμίδα και Νομό.

Α/Α

ΒΑΘΜΙΔΑ

ΝΟΜΟΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ

ΣΧΟΛΕΙΟ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ

FAX

ΥΠΕΥΘ.

ΕΚΠ/ΚΟΣ

1

Α/θμια

Αργολίδας

Α/θμιας Εκπ/σης

Νηπ. Νέας Τίρυνθας

2752036501

2752036501

Νικολακάκη Σοφία

2

Α/θμια

Αργολίδας

Α/θμιας Εκπ/σης

Νηπ/γείο Ανυφίου

2752045023

2752045023

Καμπύλη Μαρία

3

Α/θμια

Αργολίδας

Α/θμιας Εκπ/σης

Νηπ/γείο Μάνεση

2752044451

2752044451

Αντίκα Ελευθερία

4

Α/θμια

Αττικής

4ο Γραφείο Π.Ε. Πειραιά

Εκπαιδευτήρια Μακρυγιάννη

2104950006

2104978193

Τσάκωνα Αναστασία

5

Α/θμια

Δράμας

Α/θμιας Εκπ/σης

2ο Νηπ. Καλαμπακίου

2521051920

2521051920

Τσιλεπώνη Αικατερίνη

6

Α/θμια

Δωδεκανήσου

Α/θμιας Εκπ/σης

Παίζω και Μαθαίνω

2241093305

2241093305

Νάκκα Σταματία

7

Α/θμια

Ηρακλείου

Α/θμιας Εκπ/σης

36ο Δ. Σχ. Ηρακλείου

2810238666

 

Μαυρουδής Γιάννης

8

Α/θμια

Ιωαννίνων

Α/θμιας Εκπ/σης

18ο Δ. Σχ. Ιωαννίνων

2651038844

2651025088

Γερογιώργης Αντώνης

9

Α/θμια

Ιωαννίνων

Α/θμιας Εκπ/σης

1ο Δ. Σχ. Κόνιτσας

2655022312

2655022312

Ντάφλης Ιωάννης

10

Α/θμια

Ιωαννίνων

Α/θμιας Εκπ/σης

2ο Δ. Σχ. Κόνιτσας

2655022473

2655022473

Ντάφλης Δημήτριος

11

Α/θμια

Καστοριάς

Α/θμιας Εκπ/σης

1ο Νηπ. Καστοριάς

2467027991

4267027991

Χατζηπάντου Βασιλική

12

Α/θμια

Κιλκίς

Α/θμιας Εκπ/σης

Δημ. Σχ. Χέρσου

2341051883

2341051883

Τσιτσίμης Ιωάννης

13

Α/θμια

Κοζάνης

Α/θμιας Εκπ/σης

14ο Νηπ. Κοζάνης

2461034289

2461034289

Σαββίδου Ιωάννα

14

Α/θμια

Κοζάνης

Α/θμιας Εκπ/σης

Ειδικό Νηπ. Κοζάνης

2461034289

2461034289

Βέλκου Βασιλική

15

Α/θμια

Λακωνίας

Α/θμιας Εκπ/σης

Νηπ/γείο Ρειχέας

2732051148

 

Φριντζίλα Ματίνα

16

Α/θμια

Λέσβου

Α/θμιας Εκπ/σης

Δημ. Σχ. Παπάδου

2251082242

2251082242

Καλλιγαρίδης Κωνσταντίνος

17

Α/θμια

Λευκάδας

Α/θμιας Εκπ/σης

Δ. Σχ. Λυγιάς

2645071243

2645071088

Αριστείδης Ρόζος

18

Α/θμια

Πιερίας

Α/θμιας Εκπ/σης

2ο Δ. Σχ. Αιγινίου

2353022255

2353022255

Ανδρικόπουλος Αυγουστίνος

19

Α/θμια

Πιερίας

Α/θμιας Εκπ/σης

Δ. Σχ. Κορινού

2351042437

2351042552

Τσακιρίδης Βασίλειος

20

Α/θμια

Ροδόπης

Α/θμιας Εκπ/σης

Νηπ/γείο Γρατίνης

2531092202

2531092202

Σπυροπούλου Αφροδίτη

21

Α/θμια

Ροδόπης

Α/θμιας Εκπ/σης

Νηπ/γείο Ν. Καλλίστης

2535021259

2535021259

Μαντατζή Μαρία

22

Α/θμια

Ροδόπης

Α/θμιας Εκπ/σης

10ο Δ. Σχ. Κομοτηνής

2531021618

2531084680

Γκιτσίδου Ελένη

23

Α/θμια

Σάμου

Α/θμιας Εκπ/σης

Νηπ. Ραχών - Χριστού

2275041081

2275041081

Δούλγκερη Ευστρατία

24

Α/θμια

Χαλκιδικής

Α/θμιας Εκπ/σης

Δ. Σχ. Μεταμόρφω-σης

2375061223

2375061223

Δρασλιάκη Αικατερίνη

25

Α/θμια

Χίου

Α/θμιας Εκπ/σης

4ο Δημ. Σχ. Χίου

2271028513

2271028513

Καλαμάρης Παντελής

26

Β/θμια

Αργολίδας

Β/θμιας Εκπ/σης

2ο ΓΕΛ Άργους

2751062048

2751024661

Τζιρίτα Χάρις

27

Β/θμια

Αργολίδας

Β/θμιας Εκπ/σης

Γυμνάσιο Κρανιδίου

2754021479

2754029390

2754029391

Μπασιμακοπούλου Αικατερίνη

28

Β/θμια

Άρτας

Β/θμιας Εκπ/σης

4ο Γ.Λ Άρτας

2681028203

 

Καψάλας Νικόλαος

29

Β/θμια

Άρτας

Β/θμιας Εκπ/σης

Γενικό Λύκειο Άνω Καλεντίνης

2681068047

2681068047

Καραδήμας Δημήτριος

30

Β/θμια

Άρτας

Β/θμιας Εκπ/σης

3ο Γεν. Λύκειο Άρτας

2681027597

2681027597

Μήτσιος Γεώργιος

31

Β/θμια

Αττικής

Β΄ Αθήνας

Γυμνάσιο Εκάλης

2108137411

2108137107

Οικονόμου Καλλιόπη

32

Β/θμια

Αττικής

Δ΄Αθήνας

1ο Γυμνάσιο Αγ. Δημητρίου

2109751400

2109768341

Τζανουλίνου Πηγή

33

Β/θμια

Αττικής

Β/θμιας Εκπ/σης Αν. Αττικής

Γυμνάσιο Θρακομακεδόνων

2102430797

2102431694

Βουγιούκα Ευρυδίκη

34

Β/θμια

Αττικής

Β/θμιας Εκπ/σης Αν. Αττικής

3ο Γυμνάσιο Παλλήνης

2106033850

2106033850

Πιτταρά Κυριακή

35

Β/θμια

Αττικής

Β/θμιας Εκπ/σης Αν. Αττικής

2ο Γυμνάσιο Παιανίας

2106028830

2106028830

Τζουμανίκας Απόστολος

36

Β/θμια

Αττικής

Β/θμιας Εκπ/σης Αν. Αττικής

1ο Γυμνάσιο Βάρης

2108970503

2108970503

Αγγελοπούλου Ευγενία

37

Β/θμια

Γρεβενών

Β/θμιας Εκπ/σης

1ο ΓΕΛ Γρεβενών

2462087958

2462025083

Κυρατζής Γεώργιος

38

Β/θμια

Δράμας

Β/θμιας Εκπ/σης

Γυμνάσιο Κυργίων

2521071245

2521071245

Μουρατίδης Χριστόφορος

39

Β/θμια

Δράμας

Β/θμιας Εκπ/σης

Γιαννίκειο Γυμ. Πετρούσας

2522041263

2522041263

Χαρπαντίδου Ζαχαρούλα

40

Β/θμια

Δωδεκανήσου

Β/θμιας Εκπ/σης

Γυμνάσιο Αντιμάχειας

2242048952

2242051233

Κλειδόπουλος Προκόπιος

41

Β/θμια

Δωδεκανήσου

Β/θμιας Εκπ/σης

4ο Γυμνάσιο Ρόδου

2241025380

2241025380

Ζερβάκη Ευαγγελία

42

Β/θμια

Δωδεκανήσου

Β/θμιας Εκπ/σης

1ο Γενικό Λύκειο Καλύμνου

2243028992

2243023477

Μάγκος Ιωάννης

43

Β/θμια

Έβρου

Β/θμιας Εκπ/σης

ΣΕΚ (1ο & 2ο ΕΠΑΛ) Αλεξανδρούπολης

2551035812

2551035812

Αντωνακούδη Αναστασία

44

Β/θμια

Έβρου

Β/θμιας Εκπ/σης

1ο ΓΕΛ Αλεξανδρούπολης

2551026455

2551088512

Ιωαννίδης Κωνσταντίνος

45

Β/θμια

Έβρου

Β/μιας Εκπ/σης

1ο ΕΠΑΛ Διδυμότειχου

2553022942

2553022942

Μποζατζίδης Γεώργιος

46

Β/θμια

Έβρου

Β/θμιας Εκπ/σης

ΕΠΑΛ Ορεστιάδας

2552029431

2552027334

Ναζίρης Γεώργιος

47

Β/θμια

Ηρακλείου

Β/θμιας Εκπ/σης

12ο Γυμνάσιο Ηρακλείου

2810245445

2810300249

Στραταντωνάκης Μαρίνος

48

Β/θμια

Ηρακλείου

Β/θμιας Εκπ/σης

Γενικό Λύκειο Γαζίου

2810822455

2810823417

Σχοιναράκη Ευαγγελία

49

Β/θμια

Ηρακλείου

Β/θμιας Εκπ/σης

Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Τυλισού

2810831145

2810831145

Σταματάκη Χαρά

50

Β/θμια

Θεσ/νίκης

Β/θμιας Εκπ/σης

2ο Γυμ. Χαριλάου

2310316926

2310321379

Χατζηγεωργίου Πολυξένη

51

Β/θμια

Ιωαννίνων

Β/θμιας Εκπ/σης

Εσπερινό Γυμνάσιο Ιωαννίνων

2651042079

2651022320

Τσιαντής Κωνσταντίνος

52

Β/θμια

Ιωαννίνων

Β/θμιας Εκπ/σης

Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Ιωαννίνων

2651065187

2651065187

Θανάσης Κωνσταντίνος

53

Β/θμια

Ιωαννίνων

Β/θμιας Εκπ/σης

1ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων

2651029876

2651030815

Παΐλας Ιωάννης

54

Β/θμια

Καστοριάς

Β/θμιας Εκπ/σης

Γυμνάσιο Οινόης

2467092211

2467092211

Πλεύρης Γεώργιος

55

Β/θμια

Κιλκίς

Β/θμιας Εκπ/σης

ΕΠΑΛ Αξιούπολης

2343031659

2343032732

Γιαπαλή Δήμητρα

56

Β/θμια

Λακωνίας

Β/θμιας Εκπ/σης

Γενικό Λύκειο Σκάλας

2735023299

2735023403

Στρατάκου Ευαγγελία

57

Β/θμια

Λασιθίου

Β/θμιας Εκπ/σης

ΕΠΑΛ Ιεράπετρας

2842028667

2842028533

Πετσαλάκης Γεώργιος

58

Β/θμια

Λασιθίου

Β/θμιας Εκπ/σης

Γυμνάσιο Κουτσούρα

2843051800

2843051800

Μητροπούλου Μαρία

59

Β/θμια

Λέσβου

Β/θμιας Εκπ/σης

ΕΠΑΛ Γέρας

 

2251084323

Κρανιώτη Γεωργία

60

Β/θμια

Λέσβου

Β/θμιας Εκπ/σης

5ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης

2251047235

2251041455

Τσιμενίδου Κυριακή

61

Β/θμια

Λευκάδας

Β/θμιας Εκπ/σης

1ο Γυμνάσιο Λευκάδας

2645026208

2645026208

Ρήγας Δημήτριος

62

Β/θμια

Λευκάδας

Β/θμιας Εκπ/σης

Μουσικό Σχολείο

2645022525

2645021625

Αλιάγα Σοφία

63

Β/θμια

Μαγνησίας

Β/θμιας Εκπ/σης

Γυμν. Βελεστίνου

2425022547

2425022547

Καραντενίζη Ελένη

64

Β/θμια

Ξάνθης

Β/θμιας Εκπ/σης

1ο ΕΠΑΛ Γλαύκης

2544024420

2544024437

Νοβάκη Γενοβέφα

65

Β/θμια

Ξάνθης

Β/θμιας Εκπ/σης

Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Γενισέας

2541081315

2541081315

Πενέτης Γεώργιος

66

Β/θμια

Ξάνθης

Β/θμιας Εκπ/σης

7ο Γυμνάσιο Ξάνθης

2541084186

2541084186

Κατζελάκης Δημήτριος

67

Β/θμια

Ρεθύμνου

Β/θμιας Εκπ/σης

2ο Ενιαίο Λύκειο Ρεθύμνου

2831022475

2831022068

Γιακουμάκης Παντελής

68

Β/θμια

Ρεθύμνου

Β/θμιας Εκπ/σης

1ο Γενικό Λύκειο Ρεθύμνου

2831027824

2831027115

2831058904

Δεικτάκη Αναστασία

69

Β/θμια

Σερρών

Β/θμιας Εκπ/σης

2ο ΕΠΑΛ Σερρών

2321039906

2321039907

Γκιλιμανάκης Απόστολος

70

Β/θμια

Σερρών

Β/θμιας Εκπ/σης

4ο ΕΠΑΛ (Εσπερινό) Σερρών

2321050762

2321050487

Κεχαγιόγλου Στράτος

71

Β/θμια

Σερρών

Β/θμιας Εκπ/σης

1ο ΓΕΛ Σερρών

2321097780

2321097789

Πλάκας Ευάγγελος

72

Β/θμια

Τρικάλων

Β/θμιας Εκπ/σης

1ο ΕΠΑΛ Τρικάλων

2431028977

2431028964

Φλιούκα Παρασκευή

73

Β/θμια

Φθιώτιδας

Β/θμιας Εκπ/σης

Γυμνάσιο Κάτω Τιθορέας

2234049426

2234048757

Πόρρος Αντώνιος

74

Β/θμια

Φθιώτιδας

Β/θμιας Εκπ/σης

6ο Γυμνάσιο Λαμίας

2231023591

2231066634

Ζαχαριά Νίκη

75

Β/θμια

Χαλκιδικής

Β/θμιας Εκπ/σης

Γυμνάσιο ΛΤ Ορμύλιας

2371021214

2371041100

Τρικιώνη Αργυρώ

 

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ – ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ

Η χρηματοδότηση του Δικτύου θα γίνει από το Τ.Δ.Ε. ή τη Διαχειριστική Επιτροπή του ΚΠΕ Αρναίας. Όσον αφορά τις δαπάνες του επιμορφωτικού έργου του Δικτύου, εκτός των σεμιναρίων και εκπαιδευτικών συναντήσεων που έχουν προγραμματισθεί να υλοποιηθούν στο

 

ΚΠΕ Αρναίας, θα πραγματοποιηθούν και άλλες σε ΚΠΕ που θα συμμετέχουν στο Δίκτυο. Αυτό είναι απαραίτητο γιατί ο αριθμός των αιτήσεων των σχολείων και η διασπορά τους είναι μεγάλη, οπότε η μετακίνηση των εκπαιδευτικών στο ΚΠΕ Αρναίας θα είναι δαπανηρή και πρακτικά σε κάποιες περιπτώσεις αδύνατη. Η οργάνωση αυτών των σεμιναρίων ή των ετήσιων εκπαιδευτικών συναντήσεων των σχολείων για την παρουσίαση του έργου τους, θα αποφασίζεται από την προηγούμενη συνεδρίαση της Συντονιστικής Επιτροπής, ώστε τα αντίστοιχα ΚΠΕ να προβλέπουν στον προγραμματισμό τους τις δράσεις αυτές και να μπορούν να τις καλύψουν οικονομικά από το Τεχνικό τους Δελτίο.